Lezing Ruud Boer
Ruud Boer RM is Register Marketeer en maakt voor zijn boek gebruik van 25 jaar merkervaring. Ruim 12 jaar als verantwoordelijke voor A-merken als Bols, Red Band, Venco, Reebok, LU en Liga en sinds 1998 als directeur en partner van BTM / Bataafsche Teeken Maatschappij. Vanuit dit Rotterdamse Brand Designbureau helpt hij productmerken, retailmerken en corporatemerken om verder te groeien vanuit inhoud en vormgeving.
Hij was voorzitter van het BNO Platform Brand Design en is co-auteur van het boek ‘Als jij een merk zou zijn’. Daarnaast geeft hij lezingen, workshops, NIMA Masterclasses, was hij gastdocent bij de Universiteit van Tilburg en is hij docent bij de SRM.
De presentatie gaat over Personal Branding en Brand Design.
De lezing van Ruud Boer was verdeeld in 7 punten deze punten waren:
1. Brand Design
2. Merk innerlijk
3. Merk Uiterlijk
4. Merk Gedrag
5. Brand Activation
6. De praktijk
7. Personal Branding
Het was een leuk maar ook heel informatieve presentatie. Door voorbeelden aan te geven maakt hij zijn verhaal heel duidelijk.
Op een interactieve manier geeft Ruud Boer zijn presentatie, zodra je de publijk erbij trekt is het makkelijker om aandacht erbij te houden, tussendoor vraagt Ruud Boer enkele vragen aan het publiek.
Tijdens zijn presentatie geeft hij voorbeelden welke merken het goed doen. Hij noemt een paar voorbeelden, dat zijn Hema, Red Bull, Grolsch en Zwitsal.
Ruud Boer vertelde over merk uiterlijk, deze onderdeel vond ik wel interessantHij vertelde hier over dat je een merk meteen kan herkennen aan het uiterlijk. Om een voorbeeld te geven, Grolsch met de vorm van zijn flesje.
Je herkent meteen dat het een fles van Grolsch is. Wat ook heel interessant in zijn verhaal was, dat hij zei dat je je product ook moet bekijken als een mens. Je merk moet je vergelijken met andere producten.
Dit vond ik een erg interessante lezing, om zo meer over ‘de inhoud’ van merken te weten te komen. De lezing van Ruud boer is nuttig voor later om mijn eigen merk ik te ontwerpen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten